1. Η Πετρούπολη αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα κυκλοφοριακής κίνησης καθώς δεν υπάρχει διέξοδος ροής των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα περίπου 17.000 οχήματα καθημερινά να μετακινούνται στον βασικό άξονα της κεντρικής λεωφόρου με μόνη εναλλακτική την παράλληλη της Ανατολικής Ρωμυλίας. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό για να αποσυμφορηθεί η κίνηση, ώστε να επιτραπεί σε ήπιες μορφές μετακίνησης να λειτουργήσουν με ασφάλεια. Πρότασή μας είναι η διάνοιξη της οδού Αρχόντισσας και σύνδεσή της με την οδό Κλεισούρας όπου ακόμα και με τη σημερινή μορφή της οδού Ελαιών το κέντρο της πόλης θα αποσυμφορηθεί κατά 50% τουλάχιστον. Στη βάση αυτή είναι ευκολότερο αλλά κυρίως ασφαλέστερο για τους δημότες μας να προχωρήσουμε με σχεδιασμό και μεθοδικότητα σε ηπιότερες μορφές μετακίνησης άμεσης υλοποίησης και αποτελέσματος. Για παράδειγμα με λιγότερη κίνηση οχημάτων έστω και κατά 30% στη λεωφόρο 25ης Μαρτίου ευκολότερα θα μετακινούνται τα δημοτικά λεωφορεία ή και εκείνα του ΟΑΣΑ. Με μεγαλύτερη άνεση θα κυκλοφορούν οι δημότες πεζή, και κυρίως θα υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους.
2. Οι δρόμοι του δήμου είτε εργοτεχνικά, είτε σε επίπεδο σηματοδότησης υστερούν σε σχέση με αυτό που θα έπρεπε να είναι. Η απερχόμενη δημοτική αρχή πλήρωσε για μια συγκοινωνιακή μελέτη την οποία δεν έχει δει κανείς και με βάση αυτή έχουμε τον μεγαλύτερο αριθμό πινακίδων STOP από κάθε άλλο δήμο της πόλης. Μια μελέτη για μπόλικα STOP. Οι δρόμοι δεν είναι λειτουργικοί όχι μόνο για τους ποδηλάτες αλλά για κάθε δίκυκλο. Θα πρέπει βέβαια να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας την κλίση του εδάφους όπου η χρησιμοποίηση συγκεκριμένου ασφαλτοστρώματος υποτίθεται ότι είναι προϋπόθεση. Τίποτε από αυτά δεν συμβαίνει όμως.
3. Μην περιμένετε από εμένα να σας πω ότι έχω στόχους ανεκπλήρωτους. Οι προθέσεις όσο καλές και να είναι έχουν αξία όταν γίνονται υλοποιήσιμες. Αυτό λοιπόν που θα φροντίσω να γίνει πράξη είναι να ενισχύσω τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσο άθλησης των δημοτών. Όπως μπορείτε να δείτε και από το πρόγραμμα του δημοτικού μας συνδυασμού, προτείνουμε μετατροπή του σχεδιασμού της χρήσης της πλατείας επί των οδών Κερασόβου και Πανοράματος, από ένα οχυρωματικό έργο από μπετόν, ως πλατεία εκκίνησης των αθλητικών δράσεων με ποδήλατο. Πρόκειται για οριοθετημένο σημείο εκκίνησης, είτε αθλητισμού είτε αναψυχής για ποδηλάτες με κατεύθυνση το βουνό, το γύρο του Ποικίλου ή ακόμα και περιμετρικά του πολεοδομικού ιστού της πόλης. Στόχος μου είναι να ενισχύσω τη χρήση του ποδηλάτου και σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης να τοποθετηθούν stands για ολιγόλεπτη απόθεση των ποδηλάτων με ασφάλεια.
4. Στην πόλη θεωρητικά υπάρχει ποδηλατόδρομος. Και λέω θεωρητικά διότι οι ποδηλάτες που έχουν δει ποδηλατόδρομους σε οικιστικό πολεοδομικό ιστό , ξέρουν ότι αυτό που έχουμε δεν είναι ακριβώς ποδηλατόδρομος καθότι δεν έχει συνέχεια. Είναι σίγουρα μια ωραία και πανάκριβη κατασκευή που τα καροτσάκια παιδιών μπορούν να κατηφορίσουν τη Σκουφά με άνεση, τα αναπηρικά αμαξίδια μπορούν να κινηθούν καλύτερα, αλλά πάντως δεν αφορά ποδηλατόδρομο αυτό το πράγμα. Αυτό που σίγουρα πρέπει να γίνει είναι να μελετηθεί το σχέδιο που θα υποβοηθά τους πολίτες να χρησιμοποιούν ποδήλατα. Αυτό πρέπει να γίνει με μέθοδο και πρόγραμμα με βασική προϋπόθεση προδιαγραφές ασφάλειας και λειτουργικότητας. Στο πλαίσιο αυτό η δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας και η ανάδειξή τους είναι η πρώτη και βασική μας επιλογή.
5. Από τη στιγμή που θα βρούμε και θα αναδείξουμε τρόπους για τη διοχέτευση των οχημάτων σε παράλληλες οδούς περιμετρικά της πόλης είναι αυτονόητο ότι η κυκλοφορία θα γίνει πιο άνετη. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι θα επιτρέψουμε οι κεντρικοί δρόμοι να γίνουν αρένες ταχύτητας τροχοφόρων. Στο χώρο που θα απελευθερωθεί θα εντάξουμε τμήματα οδών για προτεραιότητα ποδηλάτων και δικύκλων. Είναι το μόνο εφαρμόσιμο μέτρο.
6. Στο Πρόγραμμά μας έχουμε ειδικό κεφάλαιο για τους νέους και τους μαθητές με τίτλο ‘Προσέχω τον εαυτό μου’. Στο πλαίσιο αυτό δράσεις που αφορούν τη μετακίνηση και την άθληση με το ποδήλατο είναι προτεραιότητά μας σε συνδυασμό με την ασφάλεια των χρηστών. Κανείς δε θέλει η χαρά να γίνει απρόβλεπτο ατύχημα. Η διαφορά μας με άλλους συνδυασμούς είναι ότι έχουμε πρόγραμμα μελετημένο αλλά κυρίως εφαρμόσιμο. Και πάνω από όλα με σύνεση και ευθύνη απέναντι στους ποδηλάτες και στους πολίτες.
όπως διατυπώθηκαν στο podilates.gr