Παρασκευή 18 Ιουνίου 2010

ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΗΜΙΜΕΤΡΑ

Oι κάτοικοι της Πετρούπολης ζούμε μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα. Στην προσπάθεια μας να διασχίσουμε την πόλη μας αντιμετωπίζουμε την κυκλοφοριακή μέγγενη της 25ης Μαρτίου. Ο δρόμος αυτός αποτελεί την κεντρική λεωφόρο της Πετρούπολης, τη διατρέχει από την αρχή ως το τέλος της, διεμβολίζει την πλατεία στο κέντρο και είναι το σημείο αναφοράς της πόλης μας. Ο δρόμος αυτός λοιπόν εντελώς αιφνιδιαστικά και αναίτια μπήκε στο στόχαστρο της Δημοτικής Αρχής η οποία αποφάσισε να μικρύνει το πλάτος του οδοστρώματος του και να διευρύνει το πλάτος των πεζοδρομίων.

Κατά μήκος της 25ης Μαρτίου αναπτύσσονται τα καταστήματα της πόλης μας πολλά εκ των οποίων μετρούν αρκετές δεκαετίες εμπορική ζωή. Οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες είναι συμπολίτες μας που ξεκίνησαν με μικρομάγαζα. Επενδύοντας όμως χρόνο και χρήμα κατάφεραν να δημιουργήσουν μια αγορά αξιοπρεπή και καλαίσθητη. Μεσούσης της οικονομικής κρίσης , την οποία νιώθουμε όλοι στο πετσί μας, η επιβίωση των μικρών επαγγελματιών αποτελεί στοίχημα όχι μόνο δικό τους αλλά και των υπολοίπων από εμάς.

Κ. Δήμαρχε είναι φανερό πως επιθυμείτε να εμφανίζεστε ευθυγραμμισμένος με τη νέα τάση της εποχής που επιβάλλει δημόσια διαβούλευση για όλα τα σοβαρά θέματα. Ας μη γίνεται τουλάχιστον η διαβούλευση για τα μάτια του κόσμου. Σεβαστείτε το δημόσιο διάλογο, αφουγκραστείτε τον κόσμο και τις ανάγκες του.

Επιτρέψτε μου στο πλαίσιο αυτό ως πολίτης του Δήμου μας και ως Πολιτικός Μηχανικός να εκφράσω τις σοβαρότατες επιφυλάξεις μου για την χρησιμότητα του μέτρου της σμίκρυνσης της κεντρικής λεωφόρου.

Πρώτον για το κυκλοφοριακό χάος της Πετρούπολης ειδικά τις πρωινές ώρες, το μέτρο της σμίκρυνσης είναι άχρηστο και άσχετο. Αντίθετα χρειάζεται μια κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία θα περιλαμβάνει θέσεις στάθμευσης σε καθορισμένα σημεία της πόλης και σίγουρα κοντά στο εμπορικό κέντρο. Είναι αλήθεια ότι υπάρχει πρόβλημα με τα σταθμευμένα αυτοκίνητα κατά μήκος της λεωφόρου. Όμως το πρόβλημα δε λύνεται με κλήσεις παράνομης στάθμευσης αλλά ούτε και με σμίκρυνση του πλάτους της οδού. Το πρόβλημα λύνεται ριζικά με δημιουργία θέσεων στάθμευσης. Για παράδειγμα στην πρόσφατη ανάπλαση της στρογγυλής πλατείας όπου έγινε εκσκαφή εκτεταμένη, όλοι αναρωτηθήκαμε γιατί δεν προβλέφθηκε κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ το οποίο αφενός θα ανακούφιζε το σημαντικότατο πρόβλημα της περιοχής και αφετέρου θα έφερνε έσοδα στο δήμο. Τα χρήματα που ξοδεύτηκαν ουσιαστικά δεν βελτίωσαν σε τίποτα τη ζωή μας. Το αποτέλεσμα ήταν αμφιβόλου αισθητικής αλλά και ακόμα χειρότερα τα δέντρα κόπηκαν. Το ίδιο επαναλαμβάνεται και με την ανάπλαση της πλατείας Ηρούς. Δεν υπάρχει πουθενά πρόβλεψη για στάθμευση. Είναι δυνατόν εν έτη 2010 να κατασκευάζονται έργα χωρίς συνολικό σχεδιασμό παραβλέποντας τόσο σοβαρές και πραγματικές ανάγκες;

Φυσικά καμία σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη δεν μπορεί να στηρίζεται σε μέτρα που αφορούν μόνο μία οδό. Χρειάζεται συντονισμός περισσοτέρων οδών με ειδική σήμανση, σηματοδότηση, μονοδρόμηση κ.λ.π. Δεν είναι δυνατό μία τέτοιου είδους παρέμβαση να λύσει ένα χρόνιο πρόβλημα που γίνεται κάθε μέρα και εντονότερο. Στόχος πρέπει να είναι μια συνολική ανάπλαση της πόλης μας σύμφωνα με τα δεδομένα του αύριο και όχι του χθες.

Είναι αλήθεια ότι αν κοιτάξει κανείς τον αστικό χάρτη της Πετρούπολης καταλαβαίνει ότι η πόλη είναι αναπτυγμένη αριστερά και δεξιά της 25ης Μαρτίου, η οποία τη διασχίζει ακριβώς στο κέντρο. Αν προσπαθήσουμε να μειώσουμε την κίνηση στη κεντρική λεωφόρο αυτομάτως πρέπει να τη διοχετεύσουμε σε δύο ή τρεις παράλληλες λεωφόρους. Κι αν βέβαια υποθέσουμε ότι η Αν. Ρωμυλίας είναι σε σχετικά καλή κυκλοφοριακή κατάσταση , η οδός Ελαιών στην οποία πιθανώς ελπίζουμε για την ανακούφιση της 25ης Μαρτίου βρίσκεται σε άθλια κατάσταση τόσο από πλευράς οδοστρώματος όσο κι από πλευράς καθορισμού ορίων. Μήπως λοιπόν πρέπει να ιεραρχηθούν διαφορετικά οι κατασκευές και να δοθεί η σωστή τεχνικά προτεραιότητα ;

Δεύτερον ακούστηκε ότι τα διαπλατυσμένα πεζοδρόμια αποτελούν μια καλή ευκαιρία για να γίνει ανάπλαση, δενδροφύτευση κ.λ.π. Δεν θα διαφωνήσω προσωπικά. Η διακόσμηση με πράσινο των πεζοδρομίων είναι πραγματικά ότι πιο καλαίσθητο, ευγενικό και χρήσιμο υπάρχει. Όμως τα πεζοδρόμια έχουν ήδη δέντρα και πανάκριβες ζαρντινιέρες. Τα δέντρα αυτά μπορούν να πυκνώσουν και να ψηλώσουν χωρίς να εμποδίσουν την κυκλοφορία των πεζών αλλά και την ορατότητα προς τα καταστήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί τα πεζοδρόμια είναι ήδη αρκετά πλατιά, και επίσης έχουν αναπλασθεί πολύ πρόσφατα .

Η Δημοτική Αρχή καλό είναι να περάσει σε κάτι πιο νέο, πιο φρέσκο κι όχι στην πολιτική του «ράβε ξήλωνε ».

Αξιότιμοι Δημοτικοί Άρχοντες ,
οι καιροί είναι δύσκολοι, τα έργα πρέπει να είναι ουσιαστικά και χρήσιμα για την πολύπαθη καθημερινότητα μας κι όχι απλά να ξοδεύονται τα χρήματα μας, που εσείς οφείλετε να διαχειρίζεστε πάντα με σεβασμό και σύνεση.




ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΠ ΣΚΑΛΙΣΤΗΡΑΣ


ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Ε.Μ.Π.