Αυτά συνέβαιναν το 2005, χρονολογία έκδοσης του βιβλίου. Σήμερα, τέλη Ιουνίου του 2010 υπάρχει μια διαφορετική πραγματικότητα. Η χώρα μας έχει περιέλθει στη δυσάρεστη θέση να εκλιπαρεί για βοήθεια από Ευρωπαίους και Αμερικανούς όπως ο ασθενής που χρειάζεται μηχανική υποστήριξη για να συνεχίσει να αναπνέει. Διασχίζοντας την 25ης Μαρτίου με λύπη παρατηρούμε πολλά από τα καταστήματα να «κατεβάζουν ρολά». Αναπόφευκτα τότε δημιουργούνται συνειρμοί για την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην πατρίδα μας και πού αυτή μπορεί να μας οδηγήσει. Κάποιοι ειδικοί οικονομολόγοι στα ΜΜΕ καταστροφολογώντας και δημιουργώντας αρνητικό κλίμα στην αγορά υποστηρίζουν ότι οι εμποροϋπάλληλοι και οι ιδιοκτήτες των μικρών καταστημάτων θα δημιουργήσουν το πρώτο μεγάλο κύμα ανεργίας. Ελπίζουμε ότι δεν θα συμβεί αυτό, όμως η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να προετοιμαστεί με ένα οργανωμένο δίκτυο δράσεων προς την στήριξη των μικρών επαγγελματιών και των επιχειρήσεων τους.
Κάποιες προτάσεις που οδηγούν προς αυτή την κατεύθυνση είναι οι εξής:
- Δωρεάν διαφήμιση μέσω των τοπικών εντύπων δύο φορές το χρόνο, τα οποία θα προσφέρουν ενδεχομένως εκπτωτικά κουπόνια από όποιον επιχειρηματία το επιθυμεί.
- Δωρεάν διαδικτυακή διαφήμιση για την περαιτέρω πληροφόρηση του κοινού σε υπηρεσίες και προϊόντα καταστημάτων της πόλης.
- Ενημέρωση των επαγγελματιών με τα ειδικά προγράμματα ενίσχυσης και αναβάθμισης της επιχειρηματικότητας μέσα από τα κοινοτικά κονδύλια και τους λοιπούς πόρους.
- Δημιουργία χώρων στάθμευσης που θα εξυπηρετούν την τοπική αγορά.
- Προωθητικές εκδηλώσεις που θα λαμβάνουν χώρα σε τακτά χρονικά διαστήματα στα διάφορα σημεία της πόλης, μηνιαίες εκδηλώσεις με πεζοδρόμηση της λεωφόρου συμμετοχή του ωδείου της φιλαρμονικής της δραματικής σχολής των σχολείων και των καταστηματαρχών της πόλης μας,ανθοκομικές εκθέσεις , ζαχαροπλαστικοί διαγωνισμοί.
Σε πολλούς δήμους λειτουργούν ανάλογες υπηρεσίες και προσφέρουν την εξειδικευμένη εκείνη πληροφόρηση που θα βοηθήσει τον υποψήφιο επιχειρηματία. Είναι σύνηθες το φαινόμενο να ξεκινά κάποιος με διάθεση να δημιουργήσει μία επιχείρηση και στο τέλος να τα παρατά απογοητευμένος και απηυδισμένος από την ατέλειωτη γραφειοκρατία.
Οι νέοι σήμερα πλήττονται περισσότερο από κάθε άλλη κοινωνική ομάδα. Ανεργία, έλλειψη επαγγελματικής εμπειρίας αναγκάζουν τους νέους ανθρώπους να εγκαταλείπουν τα οράματα τους. Η κομματική εξουσία θεωρεί ότι λύνει το πρόβλημα των νέων τάζοντάς τους μια θεσούλα στο δημόσιο εξαγοράζοντας ψήφους. Είναι περιττό να τονίσουμε ότι η λύση στο πρόβλημα της ανεργίας δεν είναι το δημόσιο. Την εφάρμοσαν τόσες κυβερνήσεις και το μόνο που κατάφεραν ήταν η σημερινή κατάρρευση.
Ο νέος σήμερα χρειάζεται πραγματική στήριξη. Θα έπρεπε να λειτουργεί υπηρεσία, η οποία να παρέχει συμβουλές επαγγελματικού προσανατολισμού με παράλληλη πληροφόρηση για σπουδές και μεταπτυχιακά, πρωτοβουλίες από νέους για νέους. Θεσμοί όπως τα ΚΑΠΗ όπου οι μεγαλύτερες ηλικίες βρίσκουν συντροφικότητα, πραγματικά προάγουν τον πολιτισμό μας και την κοινωνική ευαισθησία. Κάπως πρέπει όμως να ενδιαφερθούμε και για τα προβλήματα της νέας γενιάς όσον αφορά την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Τα πρωτοφανή γεγονότα που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό με την οικονομική κατάσταση στο κόκκινο πρέπει να ενεργοποιήσουν επιτέλους το κράτος ώστε να γίνει αρωγός των πολιτών. Εμείς οι ελεύθεροι επαγγελματίες είτε είμαστε αυτοαπασχολούμενοι, είτε απασχολούμε κι ένα μικρό αριθμό υπαλλήλων νιώθουμε την αβεβαιότητα εντονότερα. Με τον περίφημο ‘’Καλλικράτη’’ υποτίθεται ότι οι δήμοι θα αποκτήσουν ισχύ και ουσιωδέστερα διοικητικά καθήκοντα. Είμαι αρκετά επιφυλακτικός γιατί η σημερινή Δημοτική Αρχή δεν έχει δείξει ιδιαίτερο ζήλο ως προς την οργάνωση και την ιεράρχηση των προβλημάτων του δημότη. Ας ελπίσουμε ότι η επόμενη Αρχή ν’ αντιμετωπίσει με περισσότερη επιτυχία τα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΠ ΣΚΑΛΙΣΤΗΡΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Ε.Μ.Π.